vrijdag 7 november 2014

De planning gaat door

Ondertussen thuis gaat de planning van het spoor en landschap gewoon door.

Zodra de bakken klaar zijn wil ik met de spoor-planning beginnen.
In eerste instantie had ik 2 stationnetjes gepland. De bakken hebben een totale lengte van 600 cm. dan word 2 stationnetjes wel weer erg veel. Zeker omdat je de baan in 1 blik kan overzien.

De planning is nu 1 station (Haverud) ik vond op internet het lay-out van het sporenplan van Haverud van rond 1920/1930.
Thans is er slechts 1 spoortje met halteplaats. Dit biedt niet veel rij mogelijkheden, vandaar dat het de bedoeling is om de oude lay-out te gebruiken. Deze heb ik met ANYRAIL (PECO code 55) getekend en in mijn plattegrond van de modules verwerkt. Zowel links als rechts komt een keerlus (evt. met opstelsectie) evt. met pendelspoortje, dit is schematisch op de tekening aangegeven.


In het midden het sluizencomplex en links hiervan (zoals in werkelijkheid) het station Haverud gepland. Het sporen plan is wel ingekort te opzichte van de werkelijkheid maar lijkt op het origineel.
In werkelijkheid was het spoor tussen de wissels 200mtr. lang. Omgerekend naar schaal N zou dat 125 cm. zijn.
In de planning is het spoor tussen de wissels ongeveer 90 cm. dit komt neer op ruim 140 mtr. in werkelijkheid.


Wel ondersteboven bekijken.
Voor de rest meandert het treintje door het landschap.


Erwin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten